Tävlingar avgörs, idag!

Hejsan allihop!

Mina inlägg har varit korta och inget "kommentarinlägg" på sistone, för att jag är sjuk. Men jag ska i alla fall försöka göra ett ordentligt inlägg idag. Så jag ska först och främst avgöra några tävlingar... nu till tävlingen om sport! Det var många som anmälde sig(vilket jag är jätteglad över) och ni var superduktiga. Men en måste vinna(i annat fall lottar man)! Frågorna och de rätta svaren var:

1. Vad heter Engelsk fotboll?
Rätt svar var:
 a) rugby

2. Vad behöver man när man spelar ishockey?
Rätt svar var:
c) hjälm(endast ishockeyhjälm med skydd för ögonen för målvakten), klubba, puck och skridskor

3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?
Rätt svar var:
b) ridning


4.  Vilket år uppfans basket?
Rätt svar var:
c) 1891

Och finalfrågans svar var:

I busken med blomman(lätt)!

Jag skulle visa på bilden men råkade radera den, så... :( Jag är tvungen att rösta, för både Rebecca10 och Sahira hade alla rätt. Ska vi se vem det blir då...

Sahira!!

Grattis grattis kompis :) Detta var rättvist lottat, så grattis! Du ska få ett diplom!



Rebecca10 får en länkning, klicka på hennes namn. Och sen har jag lovat att göra en födelsedags bild till Iosefine, som fyllde år i torsdags. Här kommer den: 

Även om det är mycket text, tycker jag att det blev rätt bra :)

Till er som inte vann(och ni andra med), så ska jag bjuda på en låt som jag lyssnar på just nu!




Den var med i Melodifestivalen igår, men åkte tyvärr ut :( Den är inte direkt bra, men sätter sig på hjärnan med en gång! :D



Fin loga? Sådär tycker jag. Lite annorlunda! :S

Sen har vi en gammal, gammal tävling som jag aldrig gav ut något pris eller svar för... :S Jag riktigt skäms! :mad: Men här är i alla fall här är den tävlingens frågor och rätta svar(här är tävlingen: GAMMAL TÄVLING):

Fråga 1. Vad  fick man av påskharen Benny Bunny när man hittat alla påskägg? (Gp betyder Guldpanda och IGp betyder Icke Guldpanda)

Rätt svar var:
B: Gp: En kanindräkt IGp: En bakrund

Fråga 2. Vad var Max hemliga födelsedags present?

Rätt svar var:
C: En konsert med The Smasching Pancakes

Fråga 3. Vilka sprang bloggstafetten?

Rätt svar var:
C: Lomise, Panfustars, Emmy_10 och Rebecca10.

Fråga 4. Vem designade den här designen?



Rätt svar var:

C: Prillaprilla - Norge

Okej, det var två deltagare som heter PandLina1 och miley_890 som tävlade. Ska se, en av er måste ha rätt svar ;) Jo, vinnaren som hade alla rätt, är PandLina1!

Grattis, ditt pris:



Slängde bara ihop något, så blev inte nöjd. Men det är något i alla fall! :)

miley_890 får en länkning: KLICK!

Oj nu kom jag tänka på en grej... PandLina1 vann ett pris för ganska länge sen, en minisaga. Men jag skrev bara del 1 :blush: så här kommer länken till del 1: http://pandania.blogg.se/2010/november/panfus-historia-del-1.html#comment och här är del 2:

______________________________________________________________________________________________

- Vart är jag?! skrek PandLina. Hon var rädd, för hon hade aldrig varit här förut. En mörk gestalt kom närmare henne.
- Du är i Panfus hjärta, sa den mörka.
- Vart? Vem är du? frågade PandLina och ryggade tillbaka några steg.
- En vän. Var inte rädd för mig, jag skadar dig inte. Vi ska försöka ta dig hem, men först ska vi till Gruc.
PandLina såg att det var en man, och skymtade flera ärr i ansiktet på honom.
Konstigt nog använde han aldrig rösten särskilt högt eller mycket, snarare rörelser. Hon ville lita på honom, men var fortfarande tveksam. Till slut gav hon upp och följde med honom till ett träd. Han uttalade några ord som "Magiesto Cruceo" och en röd, stor spindel dök upp. PandLina hade alltid varit lite rädd för spindlar, och denna var inget undantag. Den räckte upp till hennes midja och kunde lätt äta upp henne med dennes stora och starka tänder. Men han bara plirade nyfiket på henne.
- Gruc kan verka lite skrämmande.... men han är tam. Gruc, vet du hur vi kan få hem flickan?
PandLina blev sur för att mannen använde ordet "flickan".
- Oj, sorry. Jag heter Emanuel förresten, och tar hand om Panfu här nedanifrån. Men jag är bara en enkel man. Det ser du nog.
PandLina ryckte på axlarna och satte sig ner. Gruc började tala, med en låg, och mörk röst. Hon förstod inte någonting av vad spindeln sa, men han kunde tala, vilket PandLina var förvirrad över. 
- Ja vi måste nog det... fast hon är trött och vilse just nu. Hon ska sova. Så ser vi i morgon hur det blir... sa Emanuel till Gruc med en ängslig blick på PandLina. Då pep hennes mobil till. Det ringde.
- alemanda, sa PandLina. Vad kan hon vilja?
PandLina tryckte på luren och sa:
- Vad är det, Manda?
- Jo, assååå vart är du?   
- Vet typ inte.. i läskiga skogen ungefär. 
- Ojrå! Du jag kommer.
- Nej!! sa PandLina. Jag kommer snart. Jag... måste lägga på.

PandLina tryckte på luren. Spindeln och mannen hade pratat färdigt.
- Jag är trött, sa PandLina.
______________________________________________________________________________________________

Detta inlägg blev jättelångt, så jag avslutar nu. Men den där "hjälp-grejen" ska jag fixa, men i ett nytt inlägg. Så hejsvejs!





Kommentera snälla :)
Postat av: Iosefine

Tack så mycket för bilden. Den var jätte fin :) :) Får jag kopiera den och visa den på bloggen?? Den var ju så fin :)



Kram kram//Iosefine

2011-02-13 @ 14:09:34
URL: http://willesminne.blogg.se/
Postat av: PandLina1

Wow O.o

Fast du , jag är inte rädd för spindlar xD

2011-02-13 @ 16:06:49
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: Yangelyn

Men pandlina00 Babsan ägde ju eller du och jag har okika smaker ju men jaja trevlig blogg!

2011-02-14 @ 17:20:20

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0