Panfus historia - del 1

Det här är del 1 av din saga, PandLina :)
PandLina1 - huvudrollen, en vanlig panda
alemanda - kompisen
(plus flera andra roller)

________________________________________________________________________________________________

PandLina vaknade tvärt.
Hon andades korta, ryckiga andetag.
Hon hade drömt en mardröm, som skulle bli sann.
Men det visste hon inte då.
- PandLina! Du kommer försent till skolan, ropade mamma i från köket.
- Jaja... jäkta mig inte! sa PandLina och drog fötterna efter sig nerför trappan.
PandLina var en 10 årig flicka som gick i en vanlig skola i Panfus sydligaste del.
Hon hade några vänner och var vanlig.
- Bussen kommer! Jag är faktiskt trött på att behöva tjata på dig, tjatade mamman.
PandLina hade lärt sig att ignorera tjatet och sprang ut till den gula skolbussen.
- Kom tidigare nästa gång, jag vill inte vänta i mer än 20 sekunder! sa busschafören surt.
PandLina nickade och satte sig på närmaste säte.
Hon hade mycket fantasi och gillade att skriva sagor och dikter.
Det var snart julafton men ingen snö syntes.
I skolan hade de avslutning.
PandLina skulle läsa en dikt.
 - Julen är snart här. Då ska vi alla sätta upp julgran och dela ut paket. Dela din glädje med någon annan. Julen är till för att man ska ha kul ihop, vara tillsammans. Man äter skinka och knäck. Är det något vi har glömt? Tomten förstås. God Jul!
Alla applåderade PandLina var jätteduktig.
Men sen så ramlade hon bara rakt ner på golvet.
Hon svimmade.
PandLina vaknade efter några timmar.
Då var hon på vulkanen. Konstigt! tänkte hon.
Hon gick runt en stund... och ramlade rakt ner i ett hål.
____________________________________________________________________

Vet att det inte var några bilder, men men.
Läs nästa del!


Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

Jag....är....paff... :bigeyes: :O

Undrar vad som händer... :O

2010-11-28 @ 17:05:20
URL: http://pandanlina.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0