Saga del 7 (sista delen)

Pandora vaknade tidigt.
Hon visste inte vad som väntade dem.
Bara att de skulle öva luftmagi.
Kamaria kom in och de åt marmelad mackor och drack te till frukost.
- Vart ska vi idag? frågade Ella.
- Till den blåsigaste platsen i hela Panfu, svarade Kamaria med lysande ögon.
- Vart?? undrade Ella och Pandora.
-  Apberget.
____________________________________________________________

De åkte en lång stund. Men snart var de i läskiga skogen.
Kamaria visade in dem i ett ihåligt träd, som flickorna aldrig sett förut.
- Här är apberget, sa Kamaria.
De befann sig på ett knäppt berg som såg ut som en apa.
- Inte konstigt att det kallas "Dödens Berg" ryste Ella.
- Dödens vad då?
- Dödens berg, sa Kamaria. Det sägs att när en panda dör så kommer den hit.
- HUU! sa Ella och Pandora.
- Nog med det. Vi ska öva luft magi nu!
Kamaria svepte med handen sakta, sakta.
Då började en liten vind ta fatt i flickornas hår.
Sen bad hon flickorna pröva. Det kunde båda två.
- Luft magi är ganska lätt, egentligen. Vi behövde ju bara öva lite grann!
- Jaa... men ska vi tillbaka snart?
- Vi åker nu.
Då började plötsligt vinden att blåsa.
- Sluta med det där, Ella! sa Kamaria allvarligt. Det är inte roligt!
- Det var inte jag, Kamaria! sa Ella.
- Pandora...?
- Neej! Kolla där Kamaria!
Kamaria vred på huvudet och där stod den märkliga mannen i grottan!!!!!!
- Jaså Kamaria, vi möts igen... log han illmarigt. Och små flickor har du med dig.
- Karlo, väste Kamaria mellan tänderna. Ge dig i väg!
- Nej, Kamaria. Jag ska stanna och fullfölja mitt uppdrag! Att ta över Panfu! MOHAHAAAA!
Pandora gillade inte det där skrattet. Kamaria gav de tecken att gömma sig.
Pandora ville först inte, men Ella drog henne med sig. De gömde sig utanför slottet.
Då träffade de en underlig kvinna. Hon hade ett rosa band med en levande papegoja på huvudet.
- God afton, sa hon. Har ni möjligen sett Kamaria?
- Jaa, sa flickorna. Men hon är inte här nu. Vem är ni?
- Jag heter Sofie, sa kvinnan. Vad heter ni, då?
- Vi heter Ella och Pandora, sa Ella.
Då brast Pandora ut i gråt.
- Men lilla vän vad är det? Sa Sofie och la armen om Pandora.
- Kamaria... Karlo, hulkade hon.
Ella berättade snabbt om vad som hänt. Sofie förstod konstigt nog allt.
- Den där Karlo! Jag visste att han var på väg hit! Det är bråttom flickor, vi måste ge oss av.



Flickorna förstod allvaret och följde med Sofie till Kamaria och Karlo.
Till deras förskräckelse låg Kamaria bara där och Karlo skrattade elakt.
- VAD HAR DU GJORT?? Skrek Pandora till honom.
- Inget märkvärdigt, log Karlo elakt.
- INGET MÄRKVÄRDIGT?!
- Lugna dig, Pandora...
Ella och Sofie drog tillbaka Pandora. Men det blev för mycket.
- HUR VÅGAR DU! NU SKA DU FÅ DIN ELAKA....!!!
Det blev en tuff fajt mellan gott och ont. Nu förstod Ella vad lappen hade för betydelse, och vem Pandora var.
Pandora kämpade och kastade alla besvärjelser hon kunde mot Karlo.
Men Karlo var duktig och hade flera år till lära, Pandora hade bara dagar.
Men när Pandora kastade sin solbesvärjelse mot Karlo, ramlade han hjälplöst ner i en hög av aska!
- Du klarade det, Pandora! skrattade Ella och kramade Pandora.



- Gjorde jag? Undrade Pandora förvånat.
- Jaa, skrattade Kamaria som kom haltande. Sofie stöttade henne.
- Nu går vi tillbaka. Jag har en sak att göra.
____________________________________________________________________________________________________

När de kom tillbaka till slottet var alla i hela Panfu där.
Ella och Pandora blev chockade.
Kamaria förde Pandora fram till en gubbe. Han sa:
- jag dubbar dig till vår främste magiker!
Pandora blev paff. Nu kunde hon använda sin egen magi.
Kamaria puffade fram Ella.
- Jag dubbar dig till hennes assistent!
Pandora blev överlycklig.



När de var tillbaka i Kamarias torn, så gav hon flickorna var sin trollstav. Pandoras var särskilt stor.
- Ni förtjänar dem. Ella, du kan Eld magi bäst. Det är din magi.
- Pandora, du har den bortglömda magin. Rengbågsmagin.
Pandora och Ella provade sina kraftert hela eftermiddagen. Detta var det bästa som hänt dem.
Innan Pandora somnade, sa hon:
- Den bortglömda magin...

Bra eller? Jag ääälskar den här sagan!
Jag kanske skriver en till saga med Ella och Pandora någon gång. Vill ni det?
Vad tyckte ni om sagan? Jag ska logga in i panfu och lyssna på The Smashing Pancakes nu.
Hej då!


Kommentera snälla :)
Postat av: Hellburger

Ja den är koreckt! Men här får du adressen iallafall för min lilla vän "Kalledp" brukar lixom säga fel ibland men här får du den!

http://hellburgersochkalledpsblogg.blogspot.com

Gillar din blogg!

Tack och hej leverpastej Hellburger

2010-10-01 @ 20:07:03
URL: http://hellburgersblogg.blogspot.com
Postat av: Hellburger

Ja den är koreckt! Men här får du adressen iallafall för min lilla vän "Kalledp" brukar lixom säga fel ibland men här får du den!

http://hellburgersochkalledpsblogg.blogspot.com

Gillar din blogg!

Tack och hej leverpastej Hellburger

2010-10-01 @ 20:07:53
URL: http://hellburgersblogg.blogspot.com
Postat av: Iosefine

Sagan var jätte bra :) :)

Jag vill att du gör en till saga :)//Iosefine

2010-10-01 @ 20:08:28
URL: http://llesminne.blogg.se/
Postat av: alemanda

Jag älskar din saga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gör en till med pandora och ella så snat du kan!!!!!!!!!!!

kram alemanda

2010-10-03 @ 09:46:37
URL: http://minpanfu.blogg.se/
Postat av: sonova

Bra saga vart är del ett och två?

2010-10-09 @ 18:06:40
URL: http://pandania.blogg.se/
Postat av: Pandania00

Sv sonova: Del ett och två hittar du här:

Del 1: http://pandania.blogg.se/2010/september/saga.html



Del 2:

http://pandania.blogg.se/2010/september/saga-del-2.html#comment



Japp där hittar du dem! Gå gärna dit och läs dem! (Jag kanske ska flytta dem till kategorien "Saga" nu, så du får kika dig fram ;)

//Pandania00

2010-10-09 @ 20:06:43
URL: http://pandania.blogg.se/
Postat av: dizzed

Hej. Jätte bra saga =D jag ska okså göra en panfu saga i min blogg. Jag skulle bli jätte, jätte ledsen om du tog bort bloggen =( :-( =-( men jag hoppas att du inte gör det. Fortssät att skriva =) du är bäst. =) :-)

2011-01-14 @ 18:53:40
URL: http://dizzed.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0