Saga!

Hej allihop!

Nu ska jag berätta en rolig sak. Nämligen: Jag ska börja med en saga nu!
Kul eller hur! Jag tror det blir ungefär 6-7 delar i denna saga.
Den heter: Den bortglömda magin.
Den handlar om Pandora som är åtta år och bor på ett barhem.
Jag hoppas ni läser den!

Del 1

Pandora slog upp ögonen. Att Fred aldrig kunde vara tyst!
Fred var Pandoras lilla räv.
- Var tyst, Fred! Jag försöker sova!
- Uuuut! Flyyykt!
- Nämen Fred är det utflykt idag? Usch då, sa Pandora och reste på sig.
Fred verkade ha rätt.
Resten av barnen på barnhemmet stod ute i rast rummet och väntade på bussen.
Den vuxne, Anna, sprang runt och försökte samla i hop barnen.


Pandora tog ett stadigt tag i Freds halsband och tillsammans gick de upp i bussen.
Pandora lyfte upp Fred och satte sig på första bästa säte.
Det tog ungefär en halvtimma att komma fram till djungeln.
Vid det laget var Pandora jättetrött i benen.
Hon följde med de andra ut ur bussen och ner på den gröna marken.
Allt var jättefint där.
I hela sitt liv hade Pandora bara sett insidan av barnhemmet och det lilla området runt omkring.
Pandora tittade upp på de höga träden.
Det fanns lite ljus som strilade in genom de tjocka bladen.
Då såg Pandora en rolig sak. Ett vattenfall! Detta måste genast inspekteras!
Pandora klappade Fred på huvudet och började gå mot vattenfallet.
Fred kom genast fram till henne och bet i byxbenet.
- Vad är det Fred? Jag kommer strax, sa Pandora och fortsatte att gå.
Fred tittade på henne med de stora bruna ögonen som om han ville säga något.
Pandora tyckte han såg ut som att de aldrig mer skulle träffas igen. Åtminstånde inte på länge.
- Men Fred lilla. Jag kommer snart!
Fred satte sig ner och tittade på henne när hon gick mot vattenfallet. 
Pandora tyckte hon hörde sina kompisars röster. Hon tog mod till sig och sprang in i vattenfallet.
Hon var inte blöt, konstigt nog!
Hon drog fingrarna genom håret och studerade grottan lite närmare.
Det fanns några väggmålningar på ena sidan grottan.
Pandora gick närmare och tittade på dem.
Då hörde hon fotsteg som kom längre in i grottan. Vem var det?


Spännande? Ni får snart reda på fortsättngen!

//Pandania00


Kommentera snälla :)
Postat av: Iosefine

Jätte bra saga. Du är ju bättre än mig på sagor :D//Iosefine

2010-09-10 @ 15:44:15
URL: http://willesminne.blogg.se/
Postat av: Krux

vad duktig du är på att göra sagor!får lust att göra en saga nu

2010-09-12 @ 15:20:21

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0