"Sunnanäng" 1

Hej! Jag ska läsa ett litet stycke i någon bok när jag inte har något att skriva om^^
Här kommer ett stycke ur en barnbok som heter Sunnanäng.

För längesen, i fattigdomens dagar, var det två små syskon som blev ensamma i världen. Men barn kan inte vara ensamma i världen, någon måste de bo hos, och därför kom Mattias och Anna från Sunnanäng till bonden i Myra. Inte tog han dem till sig för att de hade de klaraste, godaste ögon och trofaste små händer eller för att de var vilsna av sorg efter sin döda mor, nej, han tog dem för att de skulle göra nytta för sig. Barnhänder kan arbeta riktigt bra, om man bara hindrar dem från att tälja barkbåtar och kreta visselpipor och bygga lekstugor i backsluttningarna, barnhänder kan mjölka Myrakorna och göra rent hos oxarna, allting kan barnahänder göra om man bara håller dem ifrån alla barkbåtar och lekstugor och sådant där som de helst vill pyssla med.



Det kanske kommer någon mer i morgon^^

/Pandania00

Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0