Jakten på den försvunna systern (del 3)

När det var över och Goddy visat dem brunnen tackade Dina, och så gick de tillbaka.
- Jonna! väste Lina.
- Ja?
- Jag måste snacka med dig.
- Om vad?
- Sahira.


- Varför vill du prata om min syster? väste Jonna.
- Jo... jag, Goddy och Dina såg henne förut, sa Lina.
- Visst, säkert, sa Jonna.
- Det är sant! sa Lina.
- Sahira har varit död i ett år nu. Kom inte och säg att hon lever.
Lina tänkte till i en minut, tills hon kom på en plan.
- Men snälla Jonna, följ med endå!
Jonna ville tro på Lina. Men att Sahira levde? Det vore det bästa som hänt Jonna. Men... hur kunde det vara möjligt?
Lite senare, gick Lina och Jonna till djungeln.
- Här såg vi henne sist, sa Lina.
Då såg de en snabb skugga in mot vattenfallet.
- Går det att komma in där? frågade Jonna.
- Nej, sa Lina.
- Vi prövar!



Jonna slank in och Lina suckade, men följde med. Jonna skakade vattnet ur håret, och upptäckte några märkliga guldbokstäver på väggen!
- Ka...sminokarino!
Då vändes hela världen ut och in. Vad som hände, visste inte Jonna. Allt blev svart.
- Vart är vi? sa hon när hon kvicknat till.


Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

BRAAAAAAAAAAAAAAAAA

2011-05-05 @ 16:17:20
URL: http://sahira.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0