Jakten på den försvunna systern (del 2)

- PAX ÖVERST HÖGER!! skrek de andra. Jonna fick den.
- Aaaaaa! skrek Jonna plötsligt. Hon höll på att ramla ner!
Jonna sträckte ut händerna och det började lysa runt henne.
- WoW shit! sa Lina. Hur gick det där till?
- Har ingen aning... sa Jonna, men anade något...


Nästa morgon träffades alla på lägret vid långhuset, där lägerledaren bodde.
- Idag ska vi ta reda på hur de levde förr i tiden. Jonna och Wilma kan gå till skogen och leta efter växter som de förr åt: Harsyra osv. Lina & Dina, gå till brunnen och hämta vatten.
Jonna och Wilma gick ut i skogen.
- Det finns ingen harsyra juu! stönade Wilma.
- Vänta lite... sa Jonna. Hon sträckte ut händerna, blundade och rörde de sakta runt en tom gräsplätt. Plötsligt kom massa harsyra upp där!



- Men omg! sa Wilma. Hur GÖR du?
- Du Wilma? Jag tror jag är magisk.

Samtidigt, Lina och Dina går till brunnen

- Var är brunnen egentligen? undrade Dina, som var väldigt otålig av sig.
- Har ingen aning. Men titta! En kiosk. Ska vi gå och fråga?
- Jaa, sa Dina och så gick de dit.
- Goddag, sa Lina till kioskmannen.
- Hejhej! sa han glatt. Jag är Goddy. Vad gör ni här, små flickor?
- Vi letar efter brunnen, sa Dina. Vet du var den är?
- Klart jag vet var brunnen är! Kom.
Goddy gick ur kiosken och vikte av på en stig. Då knakade någonting till.
- Göm er! väste Goddy. En pandaflicka sprang förbi med en mörk panda efter sig.
- LÅT MIG VARA!! skrek hon. Lina såg att hon grät.



När det var över och Goddy visat dem brunnen tackade Dina, och så gick de tillbaka.
- Jonna! väste Lina.
- Ja?
- Jag måste snacka med dig.
- Om vad?
- Sahira.
-------------------------------------Forts. följer-------------------------------------

Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0