Jakten på den försvunna syster (del 4)

Jonna slank in och Lina suckade, men följde med. Jonna skakade vattnet ur håret, och upptäckte några märkliga guldbokstäver på väggen!
- Ka...sminokarino!
Då vändes hela världen ut och in. Vad som hände, visste inte Jonna. Allt blev svart.
- Vart är vi? sa hon när hon kvicknat till.


Var var hon? Och var var Lina? Jonna satte sig upp. Hon var hos Kamaria!
- Hej Jonna, sa Kamaria.
- H... ej?
- Lina är okej, sa Kamaria.
- Vad bra...
- Jag vet att du letar efter din syster, Sahira! Och jag vill hjälpa dig och förtydliga att du ska leta efter henne.
- O.. okej?
- Får jag träffa Lina?
- Hm... okej då, sa Kamaria. Men ni måste stanna här.
Kamaria knäppte med fingrarna.
- Josefin!
- Ja, Ers Majestät?
- Visa Jonna till sina vänninor.
Josefin visade Jonna att gå före henne ut. Hon ledde Jonna till en liten koja där det fanns massor av sängar, och där sov hennes vänner.
- Här är dem, sa Josefin.



Det låg flera personer i alla sängarna. Jonna fick sicksacka fram för att räcka fram till sina vänner.
- Vakna! viskade Jonna till Wilma. Vakna, Wilma!
Wilma vaknade.
- Vad är det? Jag vill sova...
- Vakna! Vi måste dra. Dina, Lina!! Vakna!
- Ni ska ingenstans, sa Josefin. Du och dina vänner ska stanna här tills i morgon. Nu kan ni gå till matsalen och äta.
Dina, Jonna, Wilma och Lina gick till matsalen. Det stod några i kö för att få mat.
De fick sin mat.
- Uuurk! sa Lina, som redan fått maten.
- Var det gott? frågade Wilma som stod i kön.
- Neej! grymtade Dina.



De åt bara lite och slängde resten.
- Gääsp! gäspade Wilma. Jag är såå trött!
- Jag med, suckade Dina som nästan somnat.
- Vi går väl till sovsalen då, sa Jonna och suckade, hon var inte ett dugg trött.
Wilma och Dina somnade väldigt fort.
- Du somnar väl snart? frågade Lina.
- Jadå, sa Jonna.
- Okej, sa Lina och somnade hon också.
Jonna satte på den lilla TV'n och satte i hörlurarna. Hon knaprade på en kexchoklad hon snott från köket.
- En tjej i 8  - års åldern hittades medvetslös i grottan i djungeln idag. Hon fördes till sjukhus men när hon blivit vaken rövades hon bort. Namnet är Sahira, hördes det på TV och en bild av Jonna's lillasyster visades.



- Sahira!! sa Jonna.



Bra? :)

Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

OMG VAD BRA :D:D:D

2011-05-06 @ 21:02:14
URL: http://sahira.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0