Hundarkivet v. 19

Ras: Dvärgschnauzer
Ursprungsland: Tyskland
Kategori: Råtthund
Storlek: 30 - 35 cm
Vikt: 4 - 8 kg
Färg: Svart, svart och silver, peppart och salt, vit.

Dvärgschnauzern användes förut som råtthund och jagade råttor. Den användes också till vakt. Hunden är väldigt svåra att trötta ut, och behöver långa och dagliga promenader. Om du vill trötta ut din schnauzer ännu mer, kan du cykla eller åka inlines med den.





En ny sak, jag ska komma på fyra namn som jag hade valt om jag hade haft den! :D

Killnamn:

Twister, Busiffer, Ronny och Oscar.

Tjejnamn:

Lola, Tvirra, Snurran och Milla.

Nästa vecka: En populär hund som många älskar! :)


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0