Den gamle pegasusens herre 3

Jag vet att jag sa att Dagens Bästis skulle komma idag. Men jag har varit hos en kompis och nu sitter jag vid "icke bild" datorn, så tyvärr :( Men sagan kommer iaf! :)
________________________________________________________________________________________________

Emma smackade på Tindra. Så många frågor hon hade! Men inga svar. Tindra kunde ju inte prata, och den gamla mannen ville inte säga något. Emma undrade vem hon skulle fråga? Ingen hon kände i byn skulle tro på henne, än mindre hjälpa henne förstå. Då kom Emma på. Marie! Marie kanske inte skulle tro så värst mycket själv på det, men att hjälpa Emma skulle hon vilja göra. Det var hon nästan tvungen till.
- Marie! ropade Emma. Tindra och hon var redan hemma.
- Emma! Du är äntligen hemma.
- Vi red ju bara en stund, sa Emma.
- Ja... men jag har saknat dig, haha, sa Marie.
- Jo Marie..?
- Ja hjärtat?
- Jag skulle vilja fråga dig en sak. Emma tog sats. Tindra är en pegasus och hotad från någon som hette Z nåt och en gammal gubbe vill att jag ska hjälpa Tindra och de andra magiska väsnen.
- Ta det en gång till är du så snäll. Och meningar man förstår, sa Marie och log.
Emma tog om allting, och Marie lyssnade. Ibland nickade hon, för att visa att hon förstod. När hon var färdig sa Emma:
- Nå?
- Nå vad då?
- Tänker du hjälpa mig förstå?
Marie suckade.
- Först och främst måste du veta vem mannen är(hon ville inte säga gubben, som han egentligen är). Han kan inte utan någon anledning bara tillita dig sådär.
- Han sa att det var för att jag visste Tindras namn! Jag är utvald!
- Ohh den hästen ställer bara till med problem... muttrade Marie och tog sig för pannan. Men jag ska försöka förstå. Om nu Tindra säger sig vara en pegasus, måste vi förstås hjälpa henne. Det här är min plan.
Marie berättade sin plan, och Emma lyssnade.
- Såhär gör vi då...
_______________________________________________________________________________________________

Var den bra? Hade inte så mycket tid :S

//Pandania00

P.S Har badkalas med min kusin i morgon så blir inte mkt till inlägg då! D.S


Kommentera snälla :)
Postat av: iosefine

Super bra. Länktar tills nästa del.



Kram kram//Iosefine

2011-03-04 @ 21:53:44
URL: http://willesminne.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0