Dagen i skolan!

Heej :D

Jag ska berätta vad som hände i dag... men bara på NO:n, för den var roligast ;)


Vi fick dela upp oss i grupper. Men det var inga vanliga grupper... haha. De som hade blåa ögon i en grupp, gröna i en, bruna i en och melerade (blandade färger) i en grupp. Om ni inte visste det, har jag blåa ögon... så jag fick bli med i gruppen med blåa :D Fast vi var 9 st i den gruppen, så jag & flyu2me var i en grupp + två killar. (Hehe, vill ni veta en hemlis? Båda tycker jag är söta! :D Hahaha...)
Vi skulle gå runt i stationer.

Första stationen: Syn
Andra: Hörsel
Tredje: Lukt
Fjärde: Smak
Femte: Känsel

Vi fick börja med synen... det var svårt, för man skulle se på ett papper vad det var osv.
Sen gick vi till luktstationen... uuuuuuhhh vad vi tyckte det var äckligt! flyu2me råkade skaka nr 1 och då hälldes en äcklig sörja ut på bordet! Ush vad det luktade!!
Man skulle gissa lukter vad det var, och efter det som hände... ja då blev man lite försiktigare, för vårt luktsinne var ganska starkt och bra så haha :P
Vi gissade:
1. Ättika (uuushhh)
2. Kanel
3. Apelsin
4. Curry
5. Vitlök

Kanske inte i den ordningen, men... som ni ser är det ganska starka lukter!
Vi hann också göra hörsel-stationen. Det var ganska svårt.
Vi skulle gå ut och lyssna efter ljud. Sen skulle vi in igen och skriva ner ljuden vi hört.

Vi hann inte göra de två sista, men de får vi väl göra nästa fredag...



P.S Guldpandadag idag! :D Jag ska fixa en ny design & header! :) Och så glöm inte sprida er kärlek... och hämta överraskningen hos Lenny! D.S

Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0