Petshopgänget ♥1♥

Hej! Har gjort en ny saga, den handlar om Petshops på internet. :) God lässtund!


Maya slappnade av inne i shamborummet i Perfekt Styling. Då slog det henne! Hon och Molly skulle ju leta efter det nya djuret...
Fort av med handduken och på med kläderna och ut ur butiken. Maya slängde en 20 kr's sedel på bänken och skyndade sig ut.



- Du är sen! suckade Molly.
- Jag vet... mumlade Maya och petade med tån i gruset.
- Jaja. Vi har en uppgift kvar... och det är att hitta handduken. Den ska finnas på en bänk... kom igen, så letar vi!
De delade på sig och Maya började söka på alla bänkar. Hon grävde och skakade i träd ibland, för tänk om den inte var på bänken...
Molly och Maya letade länge. De hittade absolut ingenting! Alla bänkar var tomma.
- Vet du var handduken är? frågade Maya snällt en hund.
- Va, sa hunden.
- Vet du var handduken är??
- Va, sa hunden igen.
Maya suckade och uppfattade det som om hunden inte visste var handduken var.
- Det här går inte, sa Maya när Molly och hon träffades vid Mjölkbaren. Molly sörplade på sin mjölk och tog ett bett av bullen.
- Nej... vi måste hitta den där insekten snart! Samlingen måste bli komplett.
De åt och drack tills allt de köpt var slut.
- Jag har kollat vid varenda bänk i hela kattköping, sa Maya.
- Jag med... och innuti alla butiker också.
- Vi åker väl till Vifteborg då?
- Hmmm okej.
De betalade och gick ut. De tog bussen till hamnen och betalade för att få åka med Guppy till Vifteborg.
Plötsligt fladdrade det till i en buske.
- VAD VAR DET?? sa Maya och Molly hoppade till.


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0