Tävling!!

Hej alla söta små pandanosar!

Har ni precis vaknat? Nej det tror jag nog inte, klockan är ju tio över elva! Om jag har rätt så är de flesta av er i skolan nu. Men jag får ju inte det, eftersom vi har en magsjuk pojke hemma här. ;) Men nu tänker jag berätta om min tävling. Det är jättesvårt att förklara hur det går till, men men :P Jag kan försöka. 

Tävlingens tema: Sport!

Så här ska ni göra:

1. Anmäl er i en kommentar om ni vill vara med(glöm inte att skriva namnet!).
2. Skriv alla svaren(svaren kommer nedanför) plus finalfrågan(som inte handlar om sport).

Här kommer frågorna:

1. Vad heter Engelsk fotboll?
a) rugby
b) fotboll
c) football

2. Vad behöver man när man spelar ishockey?
a) hjälm(går bra med vilken som helst) klubba och en liten boll samt bra skor.
b) hjälm(endast cykelhjälm) puck och en klubba
c) hjälm(endast ishockeyhjälm med skydd för ögonen för målvakten), klubba, puck och skridskor

3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?
a) tv tittande
b) ridning
c) fotboll

4.  Vilket år uppfans basket?
a) 1862
b) 1821
c) 1891


Finalfrågan: Vart är jag på den här bilden?




Byeee!




Kommentera snälla :)
Postat av: wiooi

Jag är med



1. Vad heter Engelsk fotboll?

c



2. Vad behöver man när man spelar ishockey?

c

3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?

c

4. Vilket år uppfans basket?

c



Finalfrågan: Vart är jag på den här bilden?

I busken asså där den stora blomman är!

hoppas jag hade rätt! :)

2011-01-21 @ 13:11:57
Postat av: Rebecca10

1. Vad heter Engelsk fotboll?

a) rugby



c) hjälm(endast ishockeyhjälm med skydd för ögonen för målvakten), klubba, puck och skridskor



3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?

b) ridning



(eftersom man behöver mycket mod, koncentration och uthållighet när man i en hög klass) ;)



4. Vilket år uppfanns basket?

c) 1891



2011-01-21 @ 14:56:28
URL: http://rebeccatio.blogg.se/
Postat av: kirby8

Hej. Vi är vänner på panfu och jag har en blogg med

en panda på panfu som heter dizzed. Bloggen heter

dizzed.blogg.se men det gör inget för mig att inte mitt

namn är med på blogg namnet. Jag ville okså skriva att

du har VÄRLDENS bästa blogg =D. Hejdå

2011-01-21 @ 17:35:32
URL: http://dizzed.blogg.se/
Postat av: Rebecca10

Glömde finalfrågan:



. Vad heter Engelsk fotboll?

a) rugby



c) hjälm(endast ishockeyhjälm med skydd för ögonen för målvakten), klubba, puck och skridskor



3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?

b) ridning



(eftersom man behöver mycket mod, koncentration och uthållighet när man i en hög klass)



4. Vilket år uppfanns basket?

c) 1891



Du är gömd i busken!

2011-01-21 @ 17:39:19
Postat av: Sahira

1. Vad heter Engelsk fotboll?

a) rugby



2. Vad behöver man när man spelar ishockey?



c) hjälm(endast ishockeyhjälm med skydd för ögonen för målvakten), klubba, puck och skridskor



3. Vilken sport är den tuffaste och mest krävande?



b) ridning



4. Vilket år uppfans basket?



c) 1891



Finalfrågan: Vart är jag på den här bilden?



Du är bakom busken i mitten ungefär vid SMS-katalogen.



Kram Sahira! :)

2011-01-21 @ 17:45:39
URL: http://sahira.blogg.se/
Postat av: kirby8

Hej. Jag hoppas inte att jag har skickat för många kommentarer men

jag vill gärna vara med i tävlingen. Om jag får vara med i den så skriver jag svaren jag tror här:

Svar och fråga 1 vad heter engelsk fotboll?.

c. ( football ).

Svar och fråga 2 vad behöver man när man spelar ishockey?

c.

Svar 3:

b (ridning).

Svar 4 (det vet jag inte men jag jissar):

c.

Jag hoppas att dom var rätt.

Hejdå.

//kirby8

2011-01-27 @ 19:45:35
URL: http://dizzed.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0