Saga "Pandanias vänner och fiender" – reflexo, Eldflamman, juliaplutt och thaili

Pandania hade precis kommit hem från skolan. De hade haft matteprov och Pandania behövde vila hjärnan lite. Hon gick sakta hemåt. Vägen genom sanfranpanfu var lite längre, men det gick lättare att gå. Då såg hon reflexo, som var känd i hela skolan. Hon och hennes vänner var jättepopulära och alla ville vara vän med dem. Men Pandania tyckte reflexo verkade så… okontaktbar? Hon var ju tuff och skulle säkert fnysa åt henne. Men reflexo sa glatt: hej!



- Vad gör du då? Sa reflexo.
- Inget särskilt, sa Pandania. Jag ska snart gå hem, men det har jag ingen lust med.
- Samma HÄR! Sa reflexo och suckade. När jag kommer hem, måste jag PLUGGA, PLUGGA, PLUGGA! Mamma är jättejobbig.
Pandania blev förvånad, men ändå glad! Hennes ena kompis juliaplutt var också där, men hon skulle skynda sig hem. Sen så var reflexo också tvungen att gå hem.



- Okej, hej då.
- Hej då kompis! Sa reflexo och sprang hem.

Det grubblade Pandania på. KOMPIS! Var hon kompis med reflexo nu? JA! Pandania gick och åt på restaurangen och stannade i minst en timma. Sen gick hon ut, och träffade thaili.



- Vart ska du då? frågade Pandania.
- Jag har inga planer direkt. Snart börjar Stellas sångträning, men inte förrän om en halvtimma så allt är lugnt. Du själv?
- Tja… Oj shit! Förlåt thaili, men måste dra. Min gymnastik träning börjar om exakt en minut!!

Pandania skyndade sig till idrottsplatsen. Tränaren Sporty höll på att berätta vad de skulle göra.



reflexo älskade att springa, och det var just en utav grenarna i tävlingen de skulle vara med i. Pandania var inte lika entusiastisk men låtsades det, eftersom hon ville fortsätta vara reflexos vän.
- Eh kul… host host
- Mår du inte bra? Retades Eldflamman.
- Jorå! Host host.
- Pandania, du ska nog inte vara med på träningen idag, sa Sporty och lade huvet på sned.
- Jo! Jag är bara lite förkyld, sa Pandania.
- Okej då. Vad väntar ni på? Spring nåra varv på banan!
______________________________________________________________________________________________

Hur var den? Jag tycker den var... sådär. Alltså veckans pandor: reflexo, Eldflamman, juliaplutt och thaili. Grattis, ni är med i sagan! :) Så många som var med! Det skulle ju bara bli med 1 varje vecka -.- Men ingen vet vad som händer i den här sagan, inte ens jag!!

Det var ju lite svårt att komma på saker som skulle hända i berättelsen, eftersom ni får bestämma som är med i den. Jag tror det blir 6 delar, alltså 6 veckor kommer sagan att upphålla er :)

Puss&Kram^^

 


Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

Gud vilken bra saga! :D

2011-01-16 @ 13:13:47
URL: http://sahira.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sagan var SUPER!!!

Forsätt så blir den SUPERBRA!!!!!!

2011-01-22 @ 09:44:24

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0