Ridningen!

Hej alla pigga sötnosar, nu ska jag snart iväg till ridningen. Jag skype-chattar med min bästa kompis Sanna och vi pratar om allt möjligt! Men snart är det ridning ju, och vi ska rida damsadel! Det ska bli jättekul. Men här kommer en liten sång och video ifrån filmen Kogänget, som är rolig att sjunga med i. Här kommer den:



Regnet öser ner som om himmelen gråter
värmen övergav oss för så länge sen'
Vågar man då tro på att solen står åter
Ska det nånsin bli sol igen?

Känns som hundra år sen' det började dundra
Stormen slöt sitt grepp kring vår gård, vårat hem
Har man något val, kan man annat än undra?
Ska det nånsin bli sol igen?

Vad gör vi om regnet faller?
Tänk om det aldrig blir torrt?
Vad händer om stormen rasar
och aldrig blåser bort?

Tänk om ändå stormen fick nog av att vråla
Om den ville vila ett slag även den
Sänd en strimma hopp
bara en lite stråle
Ska det nånsin bli sol,
vill gärna tro

Under kan ske om man är god
Gud om du hör mig så hoppas jag än
Ska det nånsin bli sol igen?

Hej!


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0