Kan någon hjälpa mig lite här?

Snacka om bakåtvolt. Oj, jag menar hej! Jag skulle behöva eran hjälp! Vi har en hemläxa i matten som jag inte förstår. PandLina1 försöker hjälpa mig och jag är så glad över det<3 Men vi kanske behöver hjälp från er också? Det är ju inte säkert att en speciell person har rätt, kanske en annan har det. Men snälla, hjälp mig! Matte är inte mitt bästa ämne direkt... -.- Här är uppgifterna:

1: Jennifer och hennes mamma är sammanlagt 48 år. Mamma är tre gånger så gammal som Jennifer. Hur gamla är de båda?

Uträkning:
Svar:

2: I en brännbollsturnering deltar 5 lag. Alla lag ska möta alla andra lag en gång. Hur många matcher blir det sammanlagt?

Uträkning:
Svar:

3: En bil har fyra hjul. Hur många mil har varje hjul rullat när bilen gått
4 000 mil?

Uträkning:
Svar:

Tacksam för er hjälp! :) Kom ihåg att ifall jag har fel, så måste jag kunna berätta hur jag gjorde uppgiften, så ni MÅSTE skriva med uträkning i svaret också! Som sagt, matte är inte mitt bästa ämne.

//Pandania00

Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

På den första uppgiften så har du ju ett svar.. ^^

På den andra så fattar jag inte.

På den tredje ska jag fråga mamma :P

2011-02-23 @ 16:55:23
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: Sahira

Skulle gärna hjälpa dig, men matte är mitt hatnings ämne, med andra ord suger jag på det! Hihi :).



2011-02-23 @ 17:33:58
URL: http://panfubloggtjejerna.blogg.se/
Postat av: lizzie_123

Hej, tror att jag kan hjälpa dej!

men du får nog fråga din fröken annars!

1.Du ska räkna 48 gånger tre = Ditt svar.

2.5 lag och en match 5 gånger 1.=Ditt svar

3.4 000 gånger 4 = Ditt svar



Hoppas jag är till hjälp!

Får inte säga svaren till dej du vet väl detta redan att det kallas fusk!

men gör det med gånger!

2011-02-24 @ 17:41:41
URL: http://minilizzie.blogg.se/
Postat av: Anzy

1: Uträkning: 48 delat på 4 sen 12 x 3 jennifer 12 och mamman 36

2: Uträkning: 5 x 5 = Svar: 25

3: Här måste man veta vilken omkrets hjulet har för att ta omkretsen gånger 4000 så får man svaret!

...

Jag går i en specialklass även kallad matteklass :P

2011-02-27 @ 00:07:57
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0