Hundarkivet 1 (v. 7)

Jag tänkte att jag skulle börja med något jag kallar "Hundarkivet". Det är så, att jag letar fram några bilder(ca 3-4 st) på en(eller två) hundraser! Så skriver jag en viss kortfattat fakta om dem... tycker ni jag ska ha det med hästar, katter, kaniner eller något annat djur också? Skriv i kommentarer! :D Men del 1 av "Hundarkivet" kommer här:
________________________________________________________________________________________________






Rasens namn: Cavalier King Carles Spaniel (Dvärgspaniel)
Ursprunglit land: Storbritannien
Färg(er): blenheim (röd och vit), ruby (helröd), black and tan (svart och röd) samt  tricolor (svart, röd och vit).
Storlek: 30-35 cm (ca)
Vikt: ca 6 kg
Personlighet: Vänlig, lugn och sammarbetsvillig. Anses som perfekta nybörjarhunden.
Övrigt: Denna hundras har alltid varit känd innom det kungliga släktet.
Min kommentar: Världens gulligaste hundras. Skulle aldrig kunna tänka mig sötare! :)
______________________________________________________________________________________________

Jag kommer nog visa hundraser varje söndag, så det kommer bli en del raser^^ Om ni har förslag till en speciell hundras ni vill att jag ska visa, så skriv i kommentarerna! Nu ska jag spela spel, see you later!




Kommentera snälla :)
Postat av: Iosefine

Jag älskar hundar jätte mycket. Vi i min familj vill ha en hund men vi måste rasta den på dagen och ingen är hemma :( Så det är ett problem. Men sen ett annat problem är att om vi skulle ha en hund vet vi inte vilken ras vi ska ha :( Jag tycker det är jätte kul att du kommer skriva om hundraser det är kul att veta hur olika hundar är vilka färger dom har och så vidare ;) Ha en bra dag.



Kram kram din vän//Iosefine

2011-02-20 @ 15:53:18
URL: http://willesminne.blogg.se/
Postat av: PandLina1

Jag älskar hundar ^^

Vi har två hundar ,och vi tar en tredje på våren ^^

Vi har rasen , ''Norsk älghund'' , om du vill så kan du ju skriva om den rasen ^^

2011-02-20 @ 18:52:08
URL: http://pandanlina.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0