Bokreccension - Eldens hemlighet

Titel: Eldens hemlighet
Författare: Henning Mankell
Omslagsbild: Paul W. Liebhardt/Corbis
Upptummar: - :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Alltså... ni förstår att jag hatade boken, va? Såhär ser den ut:



Så ser den ut om man köper den i butik. Detta är 4:uppslaget^^ Men såhär kan boken se ut om man lånar den på biblioteket:



Den handlar om:

Sofia (huvudpersonen) och hennes syster Maria. En dag så blir deras by överfallenav banditer och de måste fly. Deras pappa Hapakatanda skyddar Maria och Sofia genom att själv dö. Deras mamma Lydia och deras bror Alfredo överlever och de går många dar och nätter. De hitter en by där de stannar. När de börjar skolan varnas de för att inte trampa utanför stigarna, där minorna finns. Men så händer det förskräckliga. Sofia trampar utanför stigen och en mina sprängs. Sofia skadas utifrån, Maria inifrån. Sofia förlorar ena foten, och de måste kapa av båda benen.. Maria dör. Resten av hennes liv...

Som sagt, det var usel. Hemsk och bara hemsk! Jag fick nästan mardrömmar! :( Vi skulle läst boken till bokklubben och jag har visserligen läst ut den, men jag hatar den ändå. Tänker säga det på mötet klockan 17.00 idag. Jag kanske berättar hur det blev sen, och vilken bok vi fått. Nu ska jag se vad Sony(som skulle spionera på Peppe igår) skrivit på bloggen! Lite elakt, men spännande^^


Puss&Kram

//Pandania00

Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

Den låter väldig hämsk O.o

Jag gillar inte böcker som är allt för hämska...



Din kompis , PandLina1 :D

2011-02-16 @ 15:03:27
URL: http://pandanlina.blogg.se/
Postat av: Sahira

Svar: Hihi ja, men det känns konstigt att skriva att du gjorde det! ;)



Kram, kram!

/Sahira

2011-02-16 @ 20:00:44
URL: http://sahira.blogg.se/
Postat av: Sahira

Svar: Okej! :)



/Sahira

2011-02-18 @ 17:15:05
URL: http://sahira.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0