Vänner eller fiender del 3

Jag vet att det blir ett stort hopp :S Men orkar inte skriva så mycket mer! :D



Maria gick hem. Hon släppte väskan i golvet och tog av sig kläderna.
- Jag är bjuden på fest, sa hon.
- Men vad roligt gumman! sa mamma och log. Vill du hjälpa mig med maten?
- Aa okej då, sa Maria och reste sig.
- Ska vi gå och shoppa lite kläder senare? frågade mamma.
- JA! sa Maria och släppte kniven.
Hon behövde verkligen nya kläder.
- Och jag behöver gå till frissan... vill du klippa dig? frågade mamma och la tacosen i skålarna och dukade fram.
- Kanske... sa Maria. När kan vi gå?
- Låt oss äta först! skrattade mamma.
Pappa jobbade länge idag. Han skulle inte komma hem förrän sent.
Maria och mamma tog på sig kläderna, och gick till klädaffären.
Det var en solig dag och Maria tog av sig jackan, och mamma gjorde samma.
Mamma hittade snabbt några plagg till sig själv och hittade några åt Maria också.



Maria sa nej varenda gång, hon hittade egna kläder, som mamma inte tyckte om.
Tillslut enades de om en kort, ganska tjock jacka med bokstäverna "Panfu" på.
Maria fick ett par jeans också.
- Ska vi gå till frissan? frågade Maria.
- Ja det gör vi, sa mamma och så gick de dit.
Tjejen som stod i kassan hette Elin och sa att de skulle sätta sig.
- Jag heter Jossan, sa tjejen som skulle klippa Maria. Hon hade rosa och svarta tofsar.
- Mitt namn är Cornelia! sa en glad tjej som skulle klippa mamma. Hon hade vågigt, mörkblondt hår.



- Vad fin du blev! sa mamma.
- Mmm... sa Maria, men det tyckte hon inte alls. Har du ens klippt dig? frågade hon sin mamma.
- Haha, skrattade Marias mamma. Jaa, men bara topparna.
De betalade och gick hem. I morgon var det lördag, och då skulle Julia, Oskar och Maria till Linnéas party.
Maria och Oskar ville inte sen, men Julia övertalade dem.
- Godnatt älskling, sa mamma och klappade Maria på pannan.
- Godnatt, sa Maria.

Jättekonstig del tyckte jag, men ni klarar er nog ;)
Vet inte om del fyra kommer idag eller i morgon.


Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

Vad bra den var! Längtar tills nästa del... :D



Kram Sahira :love:.

2011-04-05 @ 18:31:11

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0