Vänner eller fiender 6

Låt oss se hur det går för Linnéa... :)



- Vi får snacka med hennes föräldrar, sa Maria när Oskar, Julia och hon gått hem.
- Okej... vi går.
Hos Linnéa

- Ring på! sa Oskar till Maria.
- Måste jag? gnällde Maria.
- Ja! sa Julia och Oskar.
- Okej...
Maria ringde på och en ung kvinna kom ut.
- Hej. Skulle vi kunna få prata med fru Dimmeldag?
- Haha, skrattade kvinnan. Det är jag, det.
- Oj! Förlåt, sa Maria.



Kvinnan skrattade igen.
- Vad ville ni, förresten?
- Jo. Vi ville prata om Linnéa... sa Maria.
- Sätt er ner, sa fru Dimmeldag.
- Linnéa är ganska elak, sa Maria.
- Jag har blivit mobbad av henne jättelänge! sa Julia.
- Jo... ni förstår. Linnéa har gått i två skolor innan... och haft svårt i båda. Dåligt betyg, och blivit utskälld av lärarna. Jag tror hon tog sin dålighet till en tuffhet.
- Oj då... vi förstår. Tack, fru Dimmeldag!
- Det var så lite så, log fru Dimmeldag. Välkommna tillbaka!

Hemma hos Julia

- Nu förstår jag... sa Maria.
- Mm... hoppas hon blir bättre, sa Oskar.
Alla tre log.




Var den bra? ^^ Skulle egentligen bli fler delar, men orkade inte mer ;)

//Pandania00

Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

Den va bra! :D

2011-04-23 @ 13:19:06
URL: http://sahira.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0