Vänner eller fiender 5

Jag vet att del 5 & 6 på sagan har försvunnit, och kommer själv inte ihåg. Så jag får skriva om :(



- Jag gillar inte den där Linnéa! sa Maria.
- Nej, det gör ingen, sa Julia.
- Vi får komma på något, sa Oskar.
Kompisarna gick hem till Maria.
- NU VET JAG!!
Maria sken upp och viskade sin idé i vännernas öron.
- Ja! Vilken superbra idé!

Nästa dag

- Ni vet vad vi ska göra?
- Absolut... fniss fniss, fnissade Julia.
De smög hem till Linnéa. Hon sov, såg de. Hanna kom ut.
- Haha, jag vet inte vad Linnéa kommer säga, men glad blir hon då inte! sa Hanna.
- Nej... det har vi förstått! ^^
- Har de andra kommit än? frågade Oskar.
Maria tittade runt.
- Jaa där kommer de!
Några ur klassen kom fram till Oskar, Julia, Maria cch Hanna.
- Det ska bli roligt att äntligen sätta dit Linnéa, sa en kille som hette Markus och smällde nävarna i ett träd.
- Aoo!
- Skyll dig själv, sa Maria och skrattade. Nu kör vi igång!
Hanna ställde sig i trädgården och vännerna satte sig i buskarna.
- Linnéa! Dina vänner har kommit. De säger att de skulle ge dig något?
- Gääsp... okej jag kommer! Låt inte Isabella, Ylva eller Karla gå.
- Vad är det? Och var är de? frågade Linnéa.



- Jo... sa Hanna.
Då sprang alla vänner fram och kastade varsin vattenballong på Linnéa!



- Vad håller ni på med?! sa Linnéa argt.



- Där fick du, för allt du gjort mot oss! skrek Jessie, en tjej i klassen.
- Precis! sa Markus och buade.
Maria gick fram till Linnéa som var plaskvåt.
- Du måste vara snäll för att förtjäna dina vänner, sa hon lungt.
- Vad menar du?
Då klev Ylva, Isabella och Karla fram.
- Vi har tröttnat på dig, sa de.
- Du bara ska bestämma! sa Karla.
- Och inte är du snäll heller, sa Isabella argt.
- Maria har fått oss att inse att en bra vän är inte som du, sa Ylva.
- Hallå ellr?!?!
- Så att du vet, sa tjejerna och vände ryggen åt Linnéa.



- Så blir det... viskade Julia.



Forts. följer


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0