Påsksaga 1

Ska ha en miniminimini saga... på två eller tre delar! :D Självklart har jag kvar den gamla ;)


Pandania stängde av datorn. Det var dags för påskpyntningen.

Snart var det påsk, och Pandania skulle fira påsk tillsammans med sina två kompisar Sahira och PandLina. Idag var det skärtorsdag och de skulle påskpynta.
- Hej Sahira, hej PandLina! sa Pandania.
- Heej Pandi! sa kompisarna och Pandania följde med dem ut. De gick in i skogen, till deras egna trädkoja. Alla tre hade varsin påse med påskpynt som de tog med upp i kojan.
- Vad fint det kommer bli! sa PandLina.
- Absolut, sa Sahira.
De pyntade och blev tillslut riktigt nöjda!



- Nu är jag trött... sa Pandania.
- Jag med, suckade Sahira.
- Ska vi gå och ta en glass? frågade PandLina.
- Jaa! Vilken bra idé, sa Sahira.
Alla tre gick tillsammans till glassbaren. De tog varsin glass och smakade på varandras.



- Det var gott, sa Pandania.
- Mm.
- Vad ska vi göra nu då?
- Vi kan väl vila, sa Panania.
- Mm... är ganska trött, sa PandLina.
De gick till trädkojan och lade sig ner för att vila.



Pandania vaknade väldigt sent av ett slamrande utanför kojan. Hon ryckte till och blev jätterädd.
- Sahira! PandLina! sa hon darrande.
Sahira och PandLina sov vidare. PandLina hade öppen mun och dräglade, och Sahira snarkade.
Vad ska jag göra? tänkte Pandania.
Pandania tyckte att hon hörde någon komma upp i kojan.
- Vakna! Snälla! ;( grät Pandania och skakade i sina vänner. Men de vaknade inte.



- AAAAAHH!






Forts. följer :)

Kommentera snälla :)
Postat av: Sahira

Åhhh vad bra den var!!! :love: Du är sååå bäst :)

2011-04-23 @ 13:11:41
URL: http://sahira.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0