Majblomman!

Heej! :)

Ska ni sälja majblommor i år?
Det ska jag!^^
Vår kommun har slagit rekord och sålt mest i hela Sverige i 4 hela år! (Nu kanske ni med mest koll vet)
Om vi slår rekord i år igen, ska vi få åka med Lena till Stockholm vid en cermoni där drottning Silvia är med!
Det är ju inte säkert då :)
Men man kan ju alltid hoppas!^^
Här är majblommans hemsida: MAJBLOMMAN
Man kan även gå in på en rolig sida, den hittar ni HÄR.



Där kan man vara med och färglägga nästa års blomma, och spela spel, läsa om majblomman eller se på film!
Om ni inte vet varför man säljer majblommor:

Barn hjälper barn! Det finns barn i vårt samhälle som inte har råd med glasögon, skolresor, mat, cyklar, bilar eller annat nödvändigt. Och därför säljer vi majblommor, så de kan ha råd till det!

Man tror ju att "de barn som har det svårt" alltså fattiga osv bor i Afrika, men det finns faktiskt runt omkring oss i Sverige! Men det ska vi barn förhindra, genom att hjälpa varandra. Så sälj med majblomman!
Såhär ser den ut i år:



Det var Beda Hallberg som kom på det med majblomman! Speciellt till barn som hade sjukdomen TBC, en hemsk sjukdom.

Läs mer på majblommans hemsida! :)





Kommentera snälla :)
Postat av: Iosefine

Jag ska inte sälja majblommar för ingen på vår skola har sagt något om det. Aja dom kanske säger det snart, vad vet jag.



Kram kram//Iosefine

2011-04-13 @ 17:56:32
URL: http://willesminne.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0