Hundarkivet v. 14

Idag ska vi prata om... Jack Russell terriern!

Ras:
Jack russell terrier
Ursprungsland: Australien
Färger: Vit/tan
Vikt: 5-6 kg
Höjd: 25-30 cm
Avlad för: Jakt/grythund

Jack russelln är ingen knähund trots storleken. Den är mycket livlig, glad och har stark personlighet. Om du köper denna hund, får du vänta dig entimmes långa promenader varje dag, för den här krabaten behöver mycket motion!
Förut användes jack russell terriern mest till grytjakt, men nu är det en vanlig hund för älgjakt också.







Min mening: Det är en väldigt fin och livlig hund, men jag skulle själv inte välja den, för jag kan nog inte erbjuda den ett hem den behöver! :)


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0