Hundarkivet v. 13

Heej!!

Min familj och jag har fått en hund! Shit Oh My God liksom! :bigeyes: Han kom till oss igår. Hans namn är Sam och han är en 6 månader gammal valp! :D
Jag kanske får visa bilder på bloggen, och när jag gör det kommer jag kanske se några "oo gud vad söt" :)

Men jag ska ha Hundakrivet som vanligt. Men vår hund är blandras så jag kan ju inte ha honom! ;) Jag ska ha Chihuahuan!

Ras: Chihuahua
Ursprungsland: Mexiko 
Vikt: 0.5 - 3 kg
Mankhöjd: 15 - 23 cm
Livslängd: 14 - 18 år

WhiteTanChihuahua.jpg







P.S! Alla som har denna hundras/ska skaffa en, ta aldrig på den kläder! När det är busväder ute och hunden fryser, lägg på ett vanligt hundtäcke som är gjort för just hundar (chihuahuan). Men klä inte på den kostymer mm, hunden blir ingen bra hund och tror den är människa! D.S!

Chihuahuan är världens minsta hundras. Rasen kommer från Mexiko, och är uppkallad efter staden Chihuahua.
Hunden är väldigt livlig, alert, pigg och modig hund. Ni hörde rätt, den är modig.
Många hundägare som skaffat chihuahua, kan säga såhär:
"Vi hade aldrig tänkt oss en så liten och skör hund. Men nu, när vi har skaffat en, visar det sig att den är pigg, trevlig och modig. En stor hund i en liten kropp, helt enkelt!"
Hunden har mycket personlighet.
Chihuahuan är skällig så som andra dvärgraser. Chihuahuan trippar fram med huvudet högt och tar för givet att den är, om inte störst, så i alla fall bäst och vackrast.
Chihuahuan har ett högt temperament och är en ensamhund.

Det finns två olika pälsvariationer. Den ena är korthårig, och såhär ser den ut:



Den andra är långhårig:



Den långhåriga har förstås längre päls, och längre svans medans den korthåriga har kort hår och mindre svans.

Det var max-tjej som kom med önskemålet om chihuahuan. Vill du också få en hundras publiceras här i bloggen? Skriv en kommentar om varför du vill att jag ska skriva om just den hundrasen!




Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0