Billy berättar om påsken för Rita

Hejsan! :D
Det är jag, Billy här med Rita! :) Kom fram Rita, var inte så sur.
Nå okej då :tired: Men varför? Man behöver väl inte lära sig om påsken eller :tired:
Jo då, det kan faktiskt vara bra att lära sig lite! ;)
Häng med nu.
Okej, jag är med.

VAD BETYDER PÅSKEN?

Påsken är lite annorlunda på olika vis. Den firas i flera länder, men det är nästan inte samma traditioner någonstans.
Kan ni något om Jesus? Jag ska inte gå in på Jesus så mycket, men för judarna (jesus folk) firar de påsken som "överlevnad", de överlevde genom att offra ett lamm och stryka lammblod på dörrposten.
För oss betyder påsken godis, harar, kycklingar, tuppar, hönor, ägg och påskkärringar.
Vi slänger påskbrev, ber om godis eller annat.
Alla är lediga på långfredagen.

VAD GÖR MAN PÅ PÅSKEN?

Äter god mat, slänger påskbrev, "påskar", är med familj & vänner, klär ut sig.

"GLAD PÅSK" PÅ 5 OLIKA SPRÅK

Glad påsk
Happy Easter
Joyeuses Pâques
God påske
Gëzuar Pashkët


Det var lite om påsken. Rita vill bara chatta nu... så jag får väl gå ;)
Hejdå!

/Billy & Rita!


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0