Saga del 6

- Vakna sömtutor!
Kamaria drog av Ella och Pandora täckena och sätte armarna i kors.
- Om det fortsätter så här, kommer ni ALDRIG att lära er något!
- Men...GÄÄSP!
Pandora satte sig upp i sängen.
- När ska vi åka? sa hon.
- Haha, här har vi en som lyssnar! Kamaria log.
- Upp och hoppa nu. Vi ska äta frukost.
Flickorna ställde sig upp och drog på sig kläderna.
De följde efter Kamaria till tornet och satte sig för att äta frukost.
De senaste dagarna hade de fått sitta inne hos henne.
De andra barnen hade avundas dem, men struntat i det sen.
- Mer rostat bröd, Ella?
- Nej tack Kamaria. Vi är klara nu, eller hur Pandora?
- Ja. Ska vi åka nu? Pandora och Ella var otåliga.
- Lugna er, skrattade Kamaria. Jag är klar. Vi åker.
Kamaria ropade på hennes taxi chaffis och de åkte till gamla hamnen.
- Vad har vi här och göra? frågade Pandora när Kamaria visade dem in i baren.
- Följ bara med, sa Kamaria.
Hon satte ögonbindel på dem och puttade ner dem i ett stort, mörkt hål.
- AAAAAH! HJÄÄÄLP! skrek flickorna.
De dunsade till marken och Kamaria tog av dem ögonbindlarna.
- Vi är framme, sa hon.
De gick in i den mörka grottan som fanns där och kom till en labyrint.
Kamaria kunde vägen perfekt och flickorna följde lydigt efter.
Sedan kom de till en bro. Där stannade Kamaria.
Pandora undrade varför. Då såg hon att det fanns lava under bron.
- Aaaah! Kamaria vad gör vi här egentligen???
- Det får ni snart veta.
En flicka i röd peruk kom fram. Hon hade röda glasögon på nosen.



- Jag heter Ysa, sa hon.
Hon räckte dem varsin röd dräkt och vinkade bort Kamaria.
- Jag hämtar er sen, sa Kamaria.
Ysa berättade om eldens kraftfulla magi.
Hon visade dem hur de skulle göra små eldklot och kasta på den brännsäkra väggen.
Det fanns massor av saker Ysa lärde dem.
När Kamaria hämtade dem var de jättetrötta.
- Vi ska öva luft magi nu, mina små vänner! sa Kamaria på väg tillbaka till slottet.
- NEEJ! ropade Ella och Pandora samtidigt.
Kamaria log.
- Nej inte idag, höll hon med. Ni är för trötta. Men i morgon!


Nästa del är nog den sista. Eller näst sista. Heej då!

//Pandania00


Kommentera snälla :)
Postat av: alemanda

Hej jag älskar din saga!

Den är bara bäst! ;)

kolla gärna min blogg när du har tid! :)

2010-09-19 @ 17:47:00
URL: http://minpanfu.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0