Saga del 5!!!

Pandora, Ella och Kamaria satte sig vid kanten av wooby sjön.
Plötsligt reste sig Kamaria upp.
- Nu ni! Vi ska öva lite på vatten magin. Kolla här vad jag gör, sa Kamaria.
Hon skakade händerna, och vattnet började bubbla, som ånga i en kokgryta!
- Coolt, sa Ella och Pandora samtidigt.
- Er tur! Kamaria satte sig ner igen och puttade upp Pandora. Gör ditt bästa!
Pandora vände ryggen emot Kamaria och Ella. Hon skakade händerna, men inget hände.
- Snabbare, mitt barn!
Pandora skakade händerna lite fortare. VIPS så började vattnet bubbla.
- Wow!
Ella gjorde highfigh med Pandora och reste sig snabbt upp.
Hon klarade det på första försöket och Pandora blev inte förvånad.
- Bra! Nu blir det lite svårare, förklarade Kamaria.
Hon svängde med armarna från sida till sida.
Då började vattnet virvla runt som stora vågor!
Clownen Mr.Curly vaknade och skällde ut Kamaria.
Men sedan somnade han igen och Kamaria kunde fortsätta sin undervisning.
Pandora försökte göra som Kamaria, men det gick helt enkelt inte!
När hon fick reda på att felet var att hon hade svingat armarna åt fel håll, gav hon upp.
- Nej Pandora! Du måste kunna! sa Kamaria strängt.
Pandora kämpade och kämpade. Det gick tillslut! Nu kunde hon vattenmagin.
- Eftersom ni är så duktiga, så går vi till stranden, sa Kamaria när de var klara.
Ellas ögon blev stora som jordklot.
- Vad är det? Frågade Pandora dem på vägen till stranden.
- Stranden, dit får vi ALDRIG gå! Det är bara när något viktigt händer. Annars badar vi bara i poolen!
Pandora frågade inte mer. Hon hade heller aldrig varit vid någon strand.
Stranden var väldigt fin. Kamaria eldade en brasa och flickorna badade.
De tyckte det var såå roligt!
Ella och Pandora simmade på kapp ganska långt.
Pandora simmade ifrån Ella och lämnade henne flera meter efter sig.
Då kände hon en skarp blixt som slog ner i hennes huvud.
Hon sjönk, och orkade inte kämpa sig upp.
Ella simmade så snabbt hon kunde fram till Pandora.
Hon lyfte upp Pandoras huvud och simmade in med henne till stranden.
- Vad ska vi göra Kamaria?? Vad har hänt??
- Jag vet inte, Ella... stanna här. Gör ingenting! Jag går in i sjukhuset med henne.
- Nej det gör jag! Ella tog bestämt tag i Pandora och gick in i sjukhuset med henne.
Kamaria kunde inte röra sig, hon hade blivit träffad av en sten atack.
"Sten atack... det är det bara en som kan! Förutom han, då."
SAMTIDIGT I SJUKHUS SALEN

- Hm, ja.. hon har fått ett brutet ben... vad hände egentligen??
Ella som visste att flera i deras fina Panfu inte visste om magin vissa hade, sa:
- Jag vet inte. Hon föll, tror jag.
Doktorn undersökte henne en gång till, och kunde konstatera att hon hade brytit ett ben.



LITE SENARE, HEMMA I KAMARIAS TORN

- Du måste vila, Pandora!
- Neej! Jag vill INTE!
Kamaria satte Pandora ner och baddade henne med en konstig syraktig vätska.
- Sådär. I morgon ger vi oss av till eldpalatset. Jag HOPPAS att du mår bra då.

Vem förstenade Kamaria? Vad hände med Pandora? Vad kommer hända i nästa del?

Forts. följer!

//Pandania00


Kommentera snälla :)
Postat av: Michaeleira

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-06-13 @ 07:15:20
URL: http://michaeleira.bloghy.com

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0