Sover över

Hej igen!


Jag ska åka till min kompis snart.
Jag kommer inte blogga i morgon tror jag.
Joo kanske efter klockan 12.00.
Först ska jag hem till min kompis och sover över, i morgon ska vi sjunga med kören i kyrkan.
Det är därför. Många korta inlägg, jag vet :( Men strunt samma!
Jag blir superglad när jag får kommentarer som: Din blogg är bäst!
Eller något sådant snällt! Då blir jag så glad att jag vill krama hela världen!
Fast en sak har jag märkt. Det är mest de som är GP som alla gillar och/eller läser bloggen oavbrutet!
Jag tycker att även de som är icke gp ska få chansen att bli igenkänd!
Så nu hoppas jag alla läser t. ex min blogg (jag är inte GP) fast jag inte är GP!
Där fick ni en tankeställare.
Joo jag tänkte berätta om ett spel jag spelar ibland.
Det heter Horsez Ranch Rescue och handlar om hästar. Lite historia:
Lily bor med sin farbror Dylan på en hästranch.
En dag när Lily rider i skogen så ser hon en svart hingst som stegrar.
Den vill slita sig från repen som två män håller i.
Lily ökar farten och männen släpper repen. Då blir de arga och säger:
"Vet du vem som ägde den där hästen? Rud Van Guinness."
Rud Van Guinness är den girige bankiren. Han har hästar, men respekterar dem inte.
Han kommer en dag till ranchen och berättar för Dylan att om de inte betalar tillbaka pengarna för hästen, kommer han ta deras ranch, hästarna och deras hem.
Det vill förstås inte Dylan. Det är hans födelsedag trots allt.
En dag ringer legenden Grant, till Lily. Han vill att hon ska skynda sig.
Lily rider dit och en utav Grants hästar ska föla.
Då säger Grant:
"Denna hästen ska du rida i tävlingarna. Då kan du betala tillbaka lånet!"
Det är förstås fölet han menar.
Ska Lily kunna betala tillbaka lånen?

När man fått fölet ska man rykta den och se till så att den utvecklas.
Sen ska man träna och vinna tävlingar. Det är massa svåra saker i varje nivå.
Just nu är jag på nivå 1. Har precis klarat nivå "nybörjare". ;)
Men jag har redan spelat färdigt spelet tre gånger så jag vet nästan allt ;)
Jag tog lite bilder när jag spelade!
Här kratsar jag hovarna på min ena häst Chiny:



Allt går på tid. Man måste sköta hästen så att den mår bra.
I början är det rätt roligt, men sen blir det bara jobbigt.
Här har jag hoppträning med min häst Sunset:

 

Jag kan ta fler bilder om ni vill! På olika spel dessutom! Och skriva hästar/människors egenskaper och personligheter!
Vill ni det? Kommentera!
Jag gör detta till en kategori nu. Den får heta "Olika spel"
Och med Olika spel, menar jag sådana man får köpa i butiker och laddar upp på datan ;)
Så detta spelet är inte på internet utan ett spel man köper i affären.
Hejsvejs!


Kommentera snälla :)
Postat av: Rossarin1

Är det ett spel erl något?

2010-10-02 @ 18:16:06
URL: http://rrrose.bloggplatsen.se
Postat av: Iosefine

Hej. Jag har det där spelet men det vart något konstigt, det vart alldrigt sparat efter nogra gånger. Och jag råkade sicka en tom komentar, var inte med mening. Har mammas mobil, så det är lite svårt att skriva, mamma har en ipone. Men vi ses sen//iosefine

2010-10-02 @ 18:56:16
URL: http://willesminne.blogg.se/
Postat av: Zippo/ Nanna

Hej! Förlåt att jag inte har kollat in på bloggen förren nu! Men rider du?? Jag gör det! Har gjort det i ungefär 4 år nu, jag är 10. Men bloggen är fin! Och ja, man ska skriva in sin bloggaderss i URL/bloggaderss Hejdåå!

2010-10-02 @ 20:33:31
URL: http://www.Rubia.bloggplatsen.se
Postat av: Hellburger

Hej, du ville veta vad min och kalles blogg hette den heter http://hellburgersochkalledpsblogg.blogspot.com

Postat av: Sanna

Jag har det spelet men det funkar inte för mig. Men hoss farmor funkar det konstigt men jag vet varför.

2011-02-20 @ 14:58:37
Postat av: Häst älskare

Jag undrar vad spelet heter?? Det verkar roligt.

Svar: Spelet heter Horsez Ranch Rescue och det är jätteroligt. :) Kram!
Pandania00

2012-04-25 @ 06:01:11
URL: http://www.123minsida/hastsidan

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0