Lite tips för att blogga, 1

Hej kära panda kompisar,

ni ser ju rubriken.
Idag ska jag visa lite tips på när man bloggar på blogg.se 
Läs och lär! ;)

Idag ska jag berätta tips om när man skriver inlägg.
Vad som är bra att kunna, lite små trix och mer ;)

1. När ni skriver inlägg, gäller det att ha en bra rubrik.
Tänk på att om ni skriver om t.ex en tävling eller en viktig sak,
ska ni aldrig ha rubriker som "kom inte på nån rubrik".
Det förvirrar era läsare så de vet inte vad det handlar om.
Min rubrik: Lite tips för att blogga, 1
Är en ganska bra rubrik tycker jag.
Då vet ni vad jag vill säga er.
2. När ni skriver liksom "Hejet" är det tre tips jag har:
1. Skriv med tjock text, som jag gör nu.
2. Skriv ALLTID "hejet".
3. Skriv ungefär: "Hej" "Tjena" "Hejsan svejsan"
eller något annat som ni kommer på.

3. Tänk på texten ni skriver. Det är inte bra att skriva så här långt:
Hejsan jag heter Pandania. Jag gillar panfu men det kan vara tråkigt ibland. Nu ska jag berätta om den gången jag...
Utan skriv hellre:
Hejsan jag heter Pandania.
Jag gillar panfu men det kan vara tråkigt ibland.
Nu ska jag berätta om den gången jag....

Byt helst rad med ny mening.

4. Om ni lägger in bilder, så är det inte så snyggt om bilden ligger så här:

Eller du skriver text här.
Gör gärna en rad emellan, så det blir såhär:



Bravo!

5. Tänk på stavningen!
6. Skriv gärna "hej då" med ditt namn under :)
7. Viktigt viktigt!
För att er blogg ska bli så bra som möjligt, måste ni läsa igenom er text! När ni är färdiga med inlägget, så trycker ni på Förhandsgranska. Läs i genom texten och sedan stäng ner förhandsgranskingen. SEN trycker du på Spara & Publicera.
Glada hälsningar,


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0