Rita hostar och nyser

Hejsan!

Jag är lite orolig idag.
Rita ligger till sängs och bara hostar och nyser!
Hon har snor i nosen och öronen slokar.
Bjällrorna på svansen låter inte när hon viftar!
Jag är så oerhört orolig :S

Du Pandadia....
Det äd indet ad oroda sid föd. Ja ska bed bedätta...
Rita jag hör inte vad du säger.
Kan du inte skriva så ser jag vad det står?
Doked dåd. *skriver*
Jaha... så här står det:
Soques kommer ifrån fjällen!
De bor där och har det bra.
De är anpassade för den kalla miljön så de känner inte kylan direkt.
Men om de flyttar till ett varmt land så vissnar de bort och blir sjuka.
Det kan leda till döden.
Men om soquen istället är uppväxt i ett varmt land, så blir den inte sjuk utav värmen, utan tvärtom - de blir sjuka av kylan.
Soquen får ingen annan päls än den de har.
De har samma päls året om.
I fjällen är det kallt hela året, så de har vinterpäls.
I varma länder har de tunn sommarpäls osv.
Men i Panfu (Sverige panfu) så är det ju sol ena tiden på året och snö andra.
Så därför har soquen svårt att bo där.
Just nu har jag fått soquebjällsjukan.
Det är just därför.
Men det går över, gå bara till pokopets ladan och fråga den som står i kassan vad som man ska köpa till
soquebjällsjukan.
Du får lite saker och be om en lista på när och hur det används!
Sen blir allt bra!

Okej... lite krånglit att förstå men :S
Jag ska nog klara det.
Jaha då får jag gå till ladan då!



Butiksvärden gav mig dethära:
* 1 st medicin för soque
* 2 paket tabletter
* 1 handmanual för sjuka pokopets, soquen
* 1 handduk
* 1 korg med hög kant

Inte så mkt mer.
I handmanualen skulle allt stå..
Jaja nu måste jag arbeta med Rita hejsvejs!
//Pandania00


Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

Det är synd om Rita :(

Kan du hälsa henne att jag hoppas att hon kryar på sig?

2010-11-28 @ 17:03:29
URL: http://pandanlina.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0