Jag ser det snöa jag ser det snöa...

Som rubriken säger!
Idag snöade det!!
Eller tja, det gjorde det igår.
När jag och min lillebror väntade på bussen så blev vi jättekalla och jag fick massor av snö i ansiktet :S
Blåste gjorde det också.
Då var jag arg på vädret för det ska inte vara riktig vinter än!!! :mad:
Men idag så blåste det inte, det var vindstilla och snön var kanske bara 5 cm lång.
(Mer hemma än vid skolan i alla fall :P)
Så idag hade jag typ jätteroligt!
Jag och mina 2 kompisar lekte att vi typ byggde hus eller nåt och undvek alla snöbollar som killarna kastade på oss :P
Det var kul men om man sitter i snön och leker något tycker alla att man är fånig :S
Man får visst inte leka när man är 10 år :(
Vad tycker ni?? Är man fånig om man leker när man är 10 år som jag??
Det tycker inte jag i alla fall.
Det är fånigt att säga att leka är fånigt! :D
Det dåliga är att det blir så blött innomhus.. i tamburen (där man hänger av sig jacka, termobyxor, väska osv) blev det smutsigt och jätteblött.
Jag som sitter precis utanför tamburen blev pisseblöt på sockarna :S
Så när vi sjöng för en kille som fyllde år i vår klass fick jag stå upp på stolen för att slippa bli så blöt!!
Ajja nu ska jag spela lite panfu och sen ska jag äta och sist men inte minst leka i snön!!! (Som INTE är fånigt! Hör ni det!!!!)
Har ni fått snö där ni bor än?
Love,


Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

Vi har haft snö JÄÄÄÄTTE länge här var jag bor.... :S Och jag tycker att det inte är fånigt att leka i snön... Och killarna leker ju också i snön om dom lagar snöbollar :D

2010-11-11 @ 14:53:25
URL: http://pandanlina.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0