Hur man gör en header

Hej!

Frågor om hur man gör en header har dykt upp.
Det finns inget rätt och fel för det!
Men om ingen vill pröva sig fram kan jag visa ett exempel.
Detta behöver du:
*Paint eller något annat ritprogram
* Tema eller ej på bloggen (Kanske höst tema, som jag eller panfu tema)
* Idé om hur den ska se ut
* Bilder du vill ha på den

Först öppnar du en paint ruta.
Den brukar finnas i "start" menyn om du inte har det kan du söka.
Målarsidan brukar vara rätt stor, men den ska vara ganska liten.
Du kan kopiera denna storleken eller kopiera om du har en header på bloggen (jag har gjort en svart ram runt för att ni ska se den, men ni kan sudda ut det på paint):



(Den ser rätt stor ut men den blir mindre på paint)
Nu ska du bara börja måla.

 

Här visar jag en stapel med olika färgringar runt omkring, jag skriver = och berättar vad som står för det och vad ni ska göra med den.



Mörk blå ring: Radergummit. Du ska radera ramen runt headern som jag visat, om du inte vill ha den kvar.
Rosa ring= Målerihinken. Klicka på den och välj en färg.
Klicka sen på headern så färgen kommer dit. Mitt exempel blir blått.
Orange ring= Penseln. När du fyllt headern med färg kan det finnas små vita streck kvar på bilden. Måla över dem med samma färg som på headern.
Mörk lila ring= Om du vill skriva något så trycker du på den. Tryck sedan där den ljus lila ringen är. Om du trycker på den över så blir det vitt bakom texten, det vill du väl inte??
Nu kan du måla eller sätta in kort på bilden. Så här blev mitt exempel:



Lite bilder men de fick inte plats xD Jag hoppas ni förstod?
Tack för mej leverpastej!


Kommentera snälla :)
Postat av: pompomkitty

Hej gumman vad fin header du gjort;)

2010-11-03 @ 11:06:01
URL: http://pompomkitty.blogg.se/
Postat av: JASAPANDA

pandania vad är en header? tacksam för svar //JASAPANDA

2010-11-03 @ 13:41:38
URL: http://JASAPANDA.bloggplatsen.se
Postat av: kabbi

jag har redan gjort headern på paint jag menade hur man lägger den på paint!//kabbi

2010-11-04 @ 09:51:43
URL: http://kabbi.blogg.se/
Postat av: Skrivargalen

Men hur sätter man in den då :P

2010-11-04 @ 13:23:55
URL: http://skrivargalen.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0