Frågor och svar 13/11

wiooi:  Pandiana000 snyft hur läger man upp filmer på sin blogg snella seg det jag vill läga upp en film
Svar: Ja du wiooi. Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka :S
Gå in på youtube och leta upp vilken video du vill ladda upp.
Jag visar exempelt med låten Apologize.
Bläddra ner lite så letar du efter "Bädda in"

Det är inringat med rött.
Klicka där och så kommer det ut ett fönster som ser ut såhär:

Här väljer du olika saker till videon.
Allt är ganska viktigt.
Där det är färg är det liksom ram eller något.
Jag brukar strunta i det och gå direkt till storleken.
Klicka där det står "Bredd" i Anpassat och skriv 490.
Det är lagom...
Då kommer höjden aoutomatiskt upp.
Ser du koden som är blå?
Under står det: När du gjort ditt val kopierar du och klistrar in inbäddnings koden ovan. Koden ändras efter ditt val.
Den koden ska du kopiera, den ändras när du gjort ditt val av höjd, bredd osv...
Sen klickar du på ett nytt inlägg på din blogg, sen kanske du skriver lite text.
Gör en eller två raders mellanrum och klicka på HTML koden som ser ut såhär:


(Det är inringat i grönt)
Då kommer det upp en ruta... där texten du skrivit plus andra saker kommer upp.
Där texten/tilläggen slutar klistrar du in din kod...  när du klistrat in koden trycker du på "uppdatera"
Klart!
Det visas en stor gul ruta med ett F i mitten sen, det ska vara så.
Tips! Tryck på förhandsgranska innan du sparar och publicerar inlägget så att du vet att det blir bra... slut:



__________________________________________________________________________

alemanda:  Hej pandanio00!
Jag är inne på pappas jobbar dator, och den har paint. Men hur stor är hedern? :?: Jag undrar så!
Snälla snälla svara på det! Annars blir jag ledsen! Du kan skriva ett svar på min blogg och jag vet att DU kan bloggadressen eller så klickar du på adressen längs nere!

Svar: När jag laddar upp headern ska den ha storlek 1000.
Men om du menar headerns mall, så kan du kopiera min förra...
men den blev lite liten på bredden så det kan man ändra. Hoppas jag svarat på din fråga?

ackeee: 1.jätte fin blogg du har!
2.kolla gärna in min blogg!
3.gör en kommentar på min blogg!
4.jag vill det för jag är nyfiken vad din favvo artist är

Svar: 1. Tack så mycket, ackeee! 2. Jaa jag gör det sen. 3. Visst! 4. Okej... Molly Sandén eller nåt hårdrocksband tror jag :S

Är det någon fråga jag missat så fråga igen :)
Love,




Kommentera snälla :)
Postat av: wiooi

Det fungkar inte! :(

2010-11-14 @ 11:57:12
URL: http://panfuwiooi.blogg.se/
Postat av: alemanda

Hej pandanio00! ( tror jag du heter på panfu ) D:

Jag mår toppen här! :) Men jag undrar en sak?

Har du en tävling på gång eller har du funderingar på det eller har du inte ens en fundering på det? :?: ses!

// alemanda

2010-11-14 @ 12:12:01
URL: http://minpanfu.blogg.se/
Postat av: Panfu_Ella och Panfu_Max

Hej Pandi!



Vad gullig du är som hjälper andra med sina bloggar! Fast vi visste ju egentligen redan att du är en riktigt bra vän! :)



Håll höjd!



Ella och Max

2010-11-15 @ 16:08:20
URL: http://blog.panfu.se

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0