Sista dan i skolan för året xD

Hallå där!

Det var sista dagen i skolan för år 2010 för mig idag!! Vi började 08.30 och slutade 10.45
Aa egentligen skulle vi sluta 11.00 x)
Bussen kom lite sent till skolan, alla hade redan kommit in och vår fröken satt med en bok framför tavlan. (Jag och 3 killar åker med bussen) Det var kolmörkt när vår fröken läste, det enda ljuset var de fyra ljuusen i adventstaken :)
När hon läst fick vi göra en frågesport... jag och en utav tvillingarna gjorde det tillsammans. 7 rätt av 10... :blush: Var ändå ganska bra ;p
Sen fick vi säga Sant eller Falskt på flera påstående. Vi hade alla rätt! (Yes)
Man fick också göra julkort. Jag gjorde ett till mamma och pappa och ett till min lillebror. Gömma nyckeln, gjorde vi också. Sista gången var jag inte med, orka xD
Sen var det dags för långdansen... alla vet vad det är, eller? Nehe?
Jo långdans går till så här:
Alla står på led. Man tar varandras händer och den förste börjar sjunga och springa. Alla sjunger och när man (t.ex) kommer till ett annat klassrum så krokar den siste tag i den förste, och så springer man runt (t.ex) hela skolan och sjunger. Jag stod sist i vårt klass-led och fick kroka fast i den förste på andra 4:an.
Fröken bjöd på skumtomtar, päronsaft och pepparkakor... mums!!
Filmen vi sedan såg på hette... sagan om (massa sagonamn sen) det var klassiska sagor (som Törnrosa, katten i stövlarna, osv) fast de hade gjort det roligt! :D Skrattade mest :P
Alla som skulle åka i min buss hem blev förbannade på busschaffisen.
Han kom 20 min försent och det var typ -20. Hade vantar och varma tröjor, men skitkallt ändå!!!
Vår chauför tackade jättemkt för julklappen jag och min brorsa gav honom i morse. En tomte, tror jag det var i, minns inte :P
Ska rida sen ;)
Ha en goood Tisdag! :D


Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0