"Nines annorlunda avslut" del 4

Hallå där!

Har precis spelat ett finskt spel, vann jättelätt, är ganska bra på finska :) Jaa Rita och Ritva bakar pepparkakor så det osar... jag tänkte bara skriva ett litet inlägg, sen ska jag fortsätta. Vinnaren av "Nines annorlunda avslut" del 4 är... wiooi! Grattis ;)

Här är hennes del:


Del 4 - av wiooi

Okej snyft, svarade Nine Gunnar kollade snällt på Nine när dom satt och drack vart kom du ifrån? Undrade Gunnar. Jag kom från en låda som några vänner kastade ut, svarade Nine. Aha gjorde det inte ont? Undrade Gunnar. Nej då, svarade Nine. Jaså, vill du ha kakor? Frågade Gunnar. Ja tack! Svarade Nine. Vill du ha hjälp hem? Sa Gunnar. Ja!! Jag längtar hem! Svarade Nine. Nine log mot Gunnar. Men hur ska jag komma hem då? Undrade Nine.
Jag vet! Du kan åka med en av mina båtar! Sa Gunnar.
Va? Är du sjöman? Sa Nine. Ja, kom! Sa Gunnar. Du kommer hem nu! Sa Gunnar. Adjö Gunnar! Sa Nine.
Hejdå Nine! Sa Gunnar.
Hur kunde han veta att jag hete Nine! Tänkte Nine.
Nine lägger sig på båt golvet. Och tänkte på sina vänner. Mm undrar om dom saknar mig tänkte Nine.
Sen somnade hon. ZzZzZz.. Va! Skrek Nine när det började komma vatten i båten hon plaskade till kanten och kollade ut, båten började sakta sjunka.
Hjälp!!!Skrek Nine högt över bergen. Hon hoppade modigt ut i havet. Hon vart blöt i sina skor och då började hon sjunka. Hjäl...blub blub! Hördes från henne. När hon vaknade låg hon på en strand. Hon var yr. Hon började gå runt i sanden. Hon såg sen sina kompisar som sa: NINE NINE där är ju du! Hon hade flutit in till sitt hem. Jag lever, sa Nine. Men vänta nu, sa Nine. Hon såg sina skor flytta i havet. Nej inte min vackraste skor! Skrek Nine. Jag tar dom! sa en av kompisarna. Han hoppade rätt ner i vattnet och simmade dit. Där vid skorna kom en haj! HJÄLP!! skrek han.




Bra del, wiooi!
Skriv nästa del i en kommentar :) Gör gärna en egen bild till! :)
Nu ropar Rita, Puss&Kram Pandania00!


Kommentera snälla :)
Postat av: Sara

Tack för att jag van!

2010-12-23 @ 15:13:30
URL: http://panfuwiooi.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0