Julkalender Gyllene Kn-orren

Har ni sett julkalendern idag än? Jag har precis sett den. Just nu har jag hörlurar på mig och lyssnar på julkalendern (radio). Men nu ska jag prata om Gyllene Orren! Även kallad Gyllene Kn-orren ;)
Jag har läst alla böcker så jag vet nog ungefär allt som kommer hända... lite synd är det allt, att veta vad som kommer hända.
Jag tycker kalendern är sådär, i början var jag arg för valet av karaktärer men nu förstår jag varför de valde så de gjorde!
Mest arg var jag för Isadora-valet... hon skulle ju vara emo! Men det är ju små barn som ser på kalendern och de tar ju efter allt de sett på TV.
Här är några bilder, från avsnitt 12:



Ritva Rantanen



Roger Rantanen



Ingo Rantanen



Isadora Rantanen (Pratar i telefon som vanligt :rolleyes: )



Och sist men inte minst Pyret! Hon är jättegullig tycker jag :love:

Lite info om karaktärerna:

Ingo Rantanen
Sonen i familjen Rantanen älskar djur av alla slag, men pappa Roger är mer skeptisk.
Men kanske det bli ett husdjur när familjen flyttar ut på landet?
Ingo är nyfiken och på ständig upptäcktsfärd. Ibland rör han till det lite grann, men oftast ordnar det upp sig. Bara inte tomten blir arg, så att Ingo blir utan julklappar...
Spelas av: Buster Isitt
__________________________________________________________________________________

Isadora Rantanen
Familjens färgstarka tonåring, ständigt med mobilen i högsta hugg. Storstaden har mycket att erbjuda, men får man ändå inte göra något för sina föräldrar kan man ju lika gärna bo på landet, tycker Isadora.
Men vad kommer hon tycka om livet i Östra Glesbygden? Kanske blir hon lite gladare när hon träffar Tony...
Spelas av: Linnéa Firsching
_____________________________________________________________________________________________

Roger Rantanen
Familjens något nervöse fader. Var en gång stjärnförsäljare i Östra Glesbygden, men att sälja dammsugare i Stockholm är bra mycket svårare. När Roger ser annonsen om hotellet nappar han direkt - och utan hustrun Ritvas vetskap tar han ett stort lån för att kunna köpa det.
Spelas av: Peter Engman
_____________________________________________________________________________________________

Ritva Rantanen
Familjens stressade mamma har varit allt-i-allo på finlandsfärjan i 20 år. Ritva gör nästan allt; står i köket, sköter bingon och spelar dragspel. Men hon är trött på allt slit, och en dag på bildäck får hon nog och säger upp sig. Lyckligtvis har hennes man Roger köpt ett hotell, som familjen kan flytta till.
Ritva är driftig och påhittig; hon fixar det mesta!
Spelas av: Maria Sid
_____________________________________________________________________________________________

Pyret
Den matglada sommargrisen som grannen Jönsson har fått ta hand om. Pyret rymmer hela tiden, är ständigt på jakt efter mat och försätter ofta familjen Rantanen i knepiga situationer. Men kanske har Pyret oanade talanger...
_____________________________________________________________________________________________

Ja jag tog inte med Tony, hans mamma Amelia Grossman eller Tonys pappa Henning Grossman.
Nu ska jag lyssna färdigt på Julkalendern :)
Arga gubben skriker i mitt öra :tired: Nästa gång berättar jag om Radio Kalendern!

//Pandania00  

 

 

 

 

 

 

 


Kommentera snälla :)
Postat av: Iosefine

Det var hon som började. Jag får ta på mig allt skit. Faktam har blivit hackad på moviestarplanet och hon som hakcade henne började prata med mig och säger att hon har blibit hackade. Varför ska allt hända mig. Jag kunde typ inte sommna i natt bara för att allt händer mig. Jag ska försöka fixa allt. Känns det som. jag är snäll mot andra, dom som typ inte har pengar ger jag present åt på moviestarplanet. Snart kommer jag må så dålig att jag kanske blir sjuk bara för att jag försöker få det bra för alla. Är det rättvist att jag ska behöva ta på mig allt och sen må dåligt??



//Iosefine

2010-12-12 @ 11:47:38
URL: http://willesminne.blogg.se/
Postat av: Anonymiiz

Du har visst kopierat rakt av från svt.se ;P

2010-12-13 @ 19:21:17

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0