Hur man tar kort på datorn

Hallå där!

cilla_0 undrade varför jag inte skriver så mycket längre! Jag skriver så ofta och mycket jag kan, men ibland kommer jag inte på något att skriva om och t. ex igår var jag borta hela dagen! Men nu ska jag berätta hur man tar kort på datorn.
________________________________________________________________________________________________

(Detta är visionen med Windows) Logga in på t.ex panfu och leta upp en knapp som heter Print Screen. Det står PrtScnSysRq på den. På de flesta tangentbord så finns Print Screen knappen brevid F12 och Scrlk. Det här tangentbordet som kommer på bild är inte mitt tangentbord, men ungefär samma:



Den inringade knappen ska ni trycka på. Sen trycker du på Startknappen nere i hörnet på din dator... och sen på paint.


Förstår ni? Sen trycker du på Ctrl + V samtidigt och då kommer en bild att klistras in! Då har du tagit kort på datorn!! Grattis ;) :)
Sen kan du pröva dig fram med alla verktyg som finns på Paint. Det är rätt skojigt!

Hoppas att ni förstod!

Puss&Kram

//Pandania00




Kommentera snälla :)

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0