Del 2 "Nines annorlunda avslut"

Hallå där!
Jag tänkte byta rubrik på tävlingsagan, om det är ok för er! "Nines annorluna jul" är lite kort, för det är ju jul om 3 dagar! Den ska heta "Nines annorlunda avslut"

Vinnaren av del 2 "Nines annorlunda avslut" är.... ZIKU!! Grattis kompis ;)
Här kommer hennes del:

Del 2 - Ziku

När Nine vaknade upp förstod hon först inte var hon befann sig. Allt var kolmörkt. Hon kved stilla av en irriterande smärta i bakhuvudet, och satte sig försiktigt uppåt. Hennes huvud snuddade vid ett slags tak. Hur litet var det här utrymmet egentligen? Och var befann hon sig.
Plötsligt hördes en röst. Nine kände igen den som killen, han som frågat var de var på väg.
- Nu blir hon nog inte så kaxig längre!
Följt av:
- Hah, verkligen! Var ska vi ställa tunnan?
- Kanske... Vad sjutton! Snuten! Släng den i sjön, de får för *** inte se den.
Stel av skräck kände Nine hur tunnan vinklades neråt. Hon fann inget att hålla sig i, och skrek högt. Tunnan snuddade vid vattenytan...



(Bild av Pandania00)

Ziku är lite av ett proffs på att skriva berättelser ;) Så det var en ära att ha hennes del i sagan!
Skriv del 3, den ska bygga på del 2. Tänk på:
* Delen får vara max 20 rader och minst 5.
* Den ska höra ihop med förra delen.
* Skriv till mig senast på torsdag (helst till i morgon :P)
* Tänk på att inte använda fula ord, skriv helst som Zuku gjorde: "Han får för *** inte se den" Helst ska inga såna ord vara med.

Längtar efter att höra era historier! ;p

Puss&Kram
//Pandania00


Kommentera snälla :)
Postat av: Anzy

Nine försökte spänna sig så att hon inte skulle slå huvudet i tunnans vägg. Det sista hon behövde var mer ont i huvudet. Hon klarade sig och tunnan gick ner i vattnet med ett plask. Den guppade fram och tillbaka och Nine började känna sig illamående.

-Hjälp! Skrek hon högt. Men ingen hörde.

Efter en lång tid så somnade hon, även fast det gjorde ont i huvudet och det var kallt och obekvämt i tunnan. Hon vaknade av ett högt tutande och det lät som det kom från en stor båt.

Hon kände hur det bar uppåt och hon flämta till! Hennes hjärta slog snabbt för hon kunde inte se vad som hände där ute.

- Öh? Vad är det här för tunna? Sa en mans röst.

Nu såg Nine sin chans!

- HJÄLP! Jag är i tunnan!! Skrek hon så högt hon kunde så att mannen kunde höra.

- Oj! Hur kom du in där? Vänta, jag hjälper dig ut, sa mannen och hon hörde steg gå mot tunnan och sen hörde hon att mannen bände upp locket. Ljus bländade henne och hon kikade uppåt.

Mannen lyfte ut henne ur tunnan. Hon försökte gå men var var för stel och ramlade.

- Hur kom du in där? Frågade mannen igen.

Nine började tänka på killarna som hade stoppat in henne i tunnan och hon började gråta.

- Nej men gråt inte lilla vän! Kom in här i kabyssen så får du lite varmt tee, och föresten. Jag heter Gunnar

Hoppas den blev bra!

//Anzy

2010-12-20 @ 20:44:50
URL: http://anzylanzy.bloggplatsen.se
Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

Bra du e på att rita! I paint?

2010-12-21 @ 11:48:46
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

- tack :).

2010-12-21 @ 12:04:06
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Ziku heter jag xD

Tack så mycket Pandania, vad snäll du är :D Läsa mer om mig och mina texter?



sweetvampire.blogg.se



Det är min blogg :P Den här delen var inte, enligt mig, särskilt välskriven. Så det glädjer mig att du kallar mig för proffs! xD Skrivit sedan jag var fem år, bara att öva...

2010-12-21 @ 14:08:19
URL: http://sweetvampire.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0