Brev ifrån... Ritas mormor

Hallå där!

Nu får du allt berätta vad det står, Rita! :mad:
NEEJ!! VILL INTE!
Men varför då?
Mormor är pinsam, har jag sagt ju! :mad:
ÄÄH! Vi säger inget, lovar! Eller hur, kompisar? ;)
Nja, okej då... men lova att inget skratta!
Nej då.
"Ritfia! Du är ju jättestor, nu. Har läst lite på www.pandania.blogg.se och har förstått att du är busig ;) Då kanske du inte får några julklappar? Jag kommer den 23 december hem till Panfu för att fira jul hos er. Jag har med mig din snuttebjörn som du glömde hemma hos mig, förra sommaren! Har du ätit ordentligt? Glöm inte att det är kallt. Ta på dig en halsduk! Kramar, din mormor Ritva"

Det var väl inget farligt, Rita?

Äh du retas bara!!!! För det första, är jag inte "Ritafia". För det andra, har jag ingen nalle!! För det tredje, är mormor jobbig :rolleyes: För det fjärde, heter hon Ritva! Samma som hon på julkalendern... du vet att mormor är Finsk och det stör mig. Hon pratar ju inte ren svenska :rolleyes:

Vi får väl fråga Cilla och PandLina då ;) 
Har du en bild på din mormor?

Ja någon stans tror jag väl... här! Hm ja, det är hon som ung... minns inte hur hon ser ut nu :rolleyes:

Ska bli spännande att träffa henne! :P

Det kommer du att ångra, för hon är ruskigt fånig :tired: Här är bilden, iallafall:




Snygg hon är!! Håret, klänningen och sminket är lite annorlunda ;)

Ja, men det är inte snyggt!! Vi soques är naturliga och inga sminkdockor :mad:

Ser hon ut så nu, då?

Nja... tror inte det, men vet inte. 

Jahapp men nu måste vi gå!

Puss&Kram



 


Kommentera snälla :)
Postat av: PandLina1

Japp , bara fråga oss så kan vi översätta om ni inte vet vad det betyder xD :)

2010-12-21 @ 08:26:16
URL: http://pandanlina.blogg.se/

Om du kommenterar, kan du räkna med att jag blir glad!:

Ditt namn:
Spara namn?

E-postadress: (Det är bara jag som ser den och den publiceras inte)

Din sida/blogg:

Vad vill du säga mig?:

Trackback
RSS 2.0